Тролейбусом до Лисичанська

Слєсарєв побував у тролейбусному депо

Светлана Шумная
Источник: sed-rada.gov.ua 

Нещодавно перший заступник міського голови Ігор Слєсарєв черговий раз відвідав КП «Сєвєродонецьке тролейбусне управління». Мета візиту - відновлення тролейбусного парку, а саме ремонту та модернізації рухомого складу, який довгий час простояв в очікуванні ремонту.

 За словами Ігоря Едуардовича, розвиток електротранспорту у місті та його безперебійна робота має бути у пріоритеті міської влади, адже тролейбуси - це єдиний соціальний транспорт у місті.

На підприємстві станом на сьогодні в експлуатації знаходиться 36 одиниць пасажирських тролейбусів, з них по строках експлуатації більше 12 років – 18 одиниць, від 7 до12 років – 8 одиниць, в експлуатації 7 років – 10 одиниць. Останнє оновлення рухомого складу на 10 одиниць тролейбусів (виробництва Білорусі) відбулося в 2011 році, - від власника ПрАТ «Сєвєродонецьке об’єднання «Азот».

             На сьогодні зношеність рухомого складу тролейбусів становить більше 60%. Значна зношеність рухомого складу та відсутність належного фінансування на його оновлення призводить до суттєвого погіршення технічного стану не лише рухомого складу, але й контактної та кабельної мережі та усієї інфраструктури підприємства.

Odoo  текст и изображение блок

  Під час робочої поїздки перший заступник міського голови ознайомився, які були виконані роботи з часткового і капітального ремонту рухомого складу. Так, за власний кошт підприємства за короткий термін було виконано чимало роботи (капітальний ремонт механічного, пневматичного і електричного обладнання та капітальний ремонт ходової частини) для приведення в робочий технічний стан тролейбуса № 404. Після ремонту він вже вийшов на лінію.

Запустити на маршрут планується найближчим часом 408-й тролейбус.

              Як зазначив начальник КП «СТрУ» Руслан Дєгтяренко, проблема цих тролейбусів у тому, що всі запчастини йдуть з Білорусі, до того ж, вони оснащені електронікою.

              Наразі готується до випуску на маршрути міста після тривалого простою тролейбус № 202. Фахівці КП «СТрУ» зробили все можливе, щоб відремонтувати тролейбус в найкоротші строки.

Odoo изображение и текстовый блок

Ремонтують ще один – 507-й, який протягом місяця має вийти на лінію. Найстаріший – 98-й – запевняють, також буде працювати.
«Фінансова підтримка (у 2018 році вже виділено 16 млн. грн. і до кінця року підприємству потрібно ще 10-12 млн. грн.) від міськради спрямовується лише на заробітну плату та оплату електроенергії. Всі ремонтні роботи ми здійснюємо за власний кошт підприємства», - наголосив начальник КП «СТрУ» Руслан Дєгтяренко.
«Більшість пасажирів у тролейбусах, а саме, понад 70 тис. громадян похилого віку або пільгових категорій громадян, в тому числі учасники АТО та ветерани війни згідно з наданими державою пільгами їздять безкоштовно.

Тобто тролейбуси комунального підприємства «Сєвєродонецьке тролейбусне управління» на даний час стали єдиним «міським соціальним транспортом».

З цієї причини та причини відсутності державного фінансування цієї галузі комунального підприємства «Сєвєродонецьке тролейбусне управління» давно є абсолютно збитковим та утримується виключного за рахунок дотації з міського бюджету. У 2017-2018 роках у підприємства багатомільйонні збитки. Фінансової спроможності на придбання нового рухомого складу тролейбусів у міста немає. Міська влада не має залишати дану проблему без всебічного розгляду та потужного пошуку варіантів вирішення. Тому Сєвєродонецька міська рада у травні 2018 року зверталася до Луганської обласної державної адміністрації з проханням закупівлі трьох одиниць тролейбусів для Сєвєродонецька. Але було отримано відповідь про відсутність коштів на такі закупівлі.

Починаючи з 2002 року, Сєвєродонецька міська рада та комунальне підприємство «Сєвєродонецьке тролейбусне управління» тісно співпрацюють з Київською державною адміністрацією та КП «Київпастранс» з питання передачі місту Сєвєродонецьку в користування (позичку) майна територіальної громади міста Києва, а саме тролейбусів, які активно замінюються на нові в столиці держави. Тому Сєвєродонецька міська рада і цього року звернулась до Київської держадміністрації розглянути можливість та умови передачі місту Сєвєродонецьку 10 одиниць тролейбусів ПМЗ Т2  впозичку (користування) до комунального підприємства «Сєвєродонецьке тролейбусне управління», - зазначив Ігор Слєсарєв.

              Міською радою було спрямовано пропозиції тролейбусного управління до Державної цільової програми відновлення та розбудови миру у східних регіонах України. Це  - придбання нових тролейбусів у кількості 25 одиниць, автобусів, реконструкція електроконтактної мережі, у тому числі  проект щодо з’єднання  тролейбусної мережі між м. Сєвєродонецьк та м. Лисичанськ.

«Аби з’єднати Сєвєродонецьк і Лисичанськ, потрібно 200 млн. грн., необхідно прокласти 4 км контактних ліній, але найголовніше – це будівництво і живлення підстанції вартістю 1 млн. євро. Або є інший варіант: придбання безконтактних тролейбусів, які здатні проїжджати значні відстані в автономному режимі по дорогам, що не обладнані контактною мережею. На це потрібно 50 млн. грн. Це великі гроші, їх потрібно вишукувати. Як варіант – прийняття рішення міської радою на надання дозволу тролейбусному управлінню укласти договір фінансового лізингу для придбання нових тролейбусів», - розповів Ігор Слєсарєв.

            Поцікавився на підприємстві перший заступник міського голови й тим, як просувається впровадження нових маршрутів руху міського електротранспорту. 

Odoo  текст и изображение блок

За словами начальника Тролейбусного управління Руслана Дєгтяренка, планується ввести два нових маршрути № 8 і № 7. Тим більше, що два тижні тому проведено підготовчу роботу з заміною ділянки контактної мережі по проспекту Центральному.

            «Обкатування пройшов маршрут №8 у напрямку: Депо - вул. Вілєсова – пр-т Гвардійський – вул. Курчатова – вул. Новікова – пр-т Центральний – Палац культури Хіміків – пр-т Центральний – вул. Новікова - вул. Курчатова – пр-т Гвардійський – вул. Вілєсова – Депо.

            Міськрадою виділено понад 1 млн. грн. на маршрут №7 у напрямку: Депо - вул. Вілєсова – пр-т Гвардійський - пр-т Центральний – Палац культури Хіміків – пр-т Центральний - пр-т Гвардійський – вул. Вілєсова – Депо.

            Зміни плануються щодо кінцевих зупинок маршрутів № 6, 1 і 5 «Аміак» і «2-а прохідна». У відповідності до пасажиропотоку буде регулюватися й кількість рухомого складу.

            Всі ці заходи принесуть економію підприємству лише по електроенергії близько 4 млн. грн. на рік», - розповів Руслан Дєгтяренко.

Odoo изображение и текстовый блок

Проект рішення по введенню нових маршрутів № 7 і 8 найближчим часом має розглядатися на засідання виконкому.

            «Нажаль, є протидія деяких членів виконкому, які відкрито лобіюють інтереси приватних перевізників, тому вони не зацікавлені у розвитку та функціонування Тролейбусного управління. Також на сесії, що призначена на 26 вересня, буде розглядатися питання виділення фінансової підтримки КП «СТрУ»: до кінця року для безперебійного функціонування підприємства необхідно на заробітну плату та електроенергію 10-12 млн. грн. У випадку невиділення депутатами коштів існує загроза зупинки Тролейбусного управління у жовтні через неможливості оплати за електроенергію та виплати заробітної плати», - зазначив перший заступник міського голови Ігор Слєсарєв.


Оставьте комментарий

Вы должны зарегистрироваться , чтобы оставить комментраий.